Over ons


248media is een toonaangevende uitgeverij van publicaties op het gebied van het welzijn van kinderen. Het is ons streven uiteenlopende onderwerpen steeds vanuit nieuwe invalshoeken te benaderen. Voorop staat hierbij dat een ieder kennis mag nemen van verschillende visies en hierin eigen keuzes kan maken.

Uitgeverij 248media, Vierentwintig Acht, de naam van onze uitgeverij, is opgedragen aan onze oma, Ellen Louisa Jane Rakké-Bayes
(geboren in Londen op  24-08-1895, overleden op 11-03-1996 in Utrecht). Zij was altijd vrolijk en positief, ze genoot van het leven. 
Die waarden vormen het uitgangspunt van onze uitgeverij. 

Raymond van der Knaap, uitgever/marketing
Sinds 2008 ben ik uitgever. In dat jaar is 248media van start gegaan. Daarvoor werkte ik bij verschillende drukkerijen en uitgeverijen. Ik begon als orderbegeleider bij de toenmalige Staatsdrukkerij. Vervolgens stapte ik over naar SDU Uitgevers, waar ik zeven jaar lang de totstandkoming van alle uitgaven op het gebied van Openbaar Bestuur coördineerde. Daarna ben ik nog acht jaar actief geweest als productmanager bij Reed Business Information, waar ik lid was van het managementteam en betrokken bij nationale en internationale grafische projecten. Ik wilde echter meer met mensen doen en in onze eigen uitgeverij 248media werd dat mogelijk. Na twee jaar vonden we duidelijk de richting voor 248media, toen we besloten om enkel nog uitgaven te publiceren over kinderen (en educatief voor kinderen).  
Ik zorg ervoor dat ik niet iedere dag voortdurend maar achter een bureau zit. Ik zoek liever het contact met mensen en je zult mij dan ook regelmatig op beurzen kunnen vinden. Netwerken, marketing, mensen enthousiast maken voor de boeken van 248media, dat zijn vooral mijn taken binnen de uitgeverij. Sinds september 2014 ben ik bovendien bestuurslid bij Stichting Adiona, een beroepsorganisatie voor kindercoaches. In mijn vrije tijd houd ik van reizen en fotografie.

Audrey Rakké, uitgever/hoofdredacteur
Ik heb altijd interesse in mensen gehad. In al mijn functies streef ik naar een positief contact met mensen. Bijvoorbeeld toen ik nog werkte in de klantenservice bij enkele commerciële banken. En bij Travel Unie, waar ik verre reizen verkocht aan reisbureaus. Daarna had ik diverse functies als budgetcoach, schuldhulpconsulent en bewindvoerder, bij onder meer gemeente Utrecht, gemeente Emmen en Kredietbank Nederland. In die periode volgde ik een opleiding voor maatschappelijk werk en ontdekte hoe belangrijk het is dat hulpverleners kennis uitwisselen, zodat ze cliënten vooral als een team kunnen ondersteunen en bijstaan.
Vanuit die motivatie is in 2011 het concept voor ons tijdschrift Kinderwijz ontstaan. We wilden binnen 248media een magazine ontwikkelen waarin iedere professional die te maken heeft met kinderen zijn of haar kennis met anderen kan delen. Ik ben hoofdredacteur van Kinderwijz en ook van ons andere tijdschrift gifted@248, dat we in 2013 hebben ontwikkeld. Met gifted@248 willen we ouders, hulpverleners, maar ook kinderen zelf aan het woord laten over het thema (hoog)begaafdheid. 
Ik hoef niet zo nodig in de spotlights te staan. Ik werk binnen de uitgeverij liever op de achtergrond. 
Zelf houd ik erg van reizen en ben geïnteresseerd in verschillende culturen. 
Mijn levensmotto? 'If you can dream it, you can do it!'

www.facebook.com/248media | twitter/248media

MELD U AAN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF