Gifted@248 ZOMER 2014


  • Interview: Tessa Kieboom biedt met haar interpretatiemodel Zijnsluik een belangwekkend inzicht in het intense gevoelsleven van het hoogbegaafde kind: 'Mijn droom is dat hoogbegaafde kinderen echt begrepen worden.'

  • Lisanne van Nijnatten over de RAKIT-2 intelligentietest.

  • ‘Zet in op ontwikkeling van zelfinzicht!’ door Nora Steenbergen en Desirée Houkema van het informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling.

  • Interview: Annita Smit schreef een boek over diagnostische gespreksvoering: Luister en zie mij. ‘Begaafde kinderen willen gezien en gehoord worden.’

  • Praktijkverhaal van Marianne Rietveld. Zij geeft aan dat echte verbinding het verschil maakt.

  • Onze hoogvliegers doen het beduidend minder goed dan hun leeftijdsgenoten in landen om ons heen. Staatssecretaris Dekker stelt dat Nederland weliswaar wereldkampioen is in onderwijs voor moeilijk lerende kinderen, maar nergens ter wereld is het verschil tussen hoog-en laagpresterende leerlingen zo klein als in Nederland. Elma Dijkstra van de Radboud Universiteit stelt dat elke leerling het verdient om iedere dag iets nieuws te leren.

  • Mia Frumau presenteert KOKO. Hiermee wordt de ontwikkeling van kinderen in kaart gebracht en hun potentieel geactualiseerd.

  • Sander van Velze doet verslag van het Festival van Talent, dat dit voorjaar plaatsvond in Arnhem.

  • May Nellen: ‘(Hoog)begaafde kinderen die mediteren, houden zich beter staande.’

  • Verder twee ervaringsverhalen in de rubriek ‘Ouders’, twee prachtige columns en uiteraard weer mooie bijdragen van kinderen in de kidsrubriek. 

EDITIE: ZOMER 2014
PRIJS: € 8,75 incl. verzendkosten en btw binnen Nederland en Belgie
Voor overige landen is de prijs op aanvraag
FORMAAT: 21 cm x 29,7 cm
VERSCHIJNINGVORM: Geheel full-colour
AFWERKING: garenloos gebrocheerd
AANTAL PAGINA'S PER EDITIE: 48 pagina's in 4 pagina's omslag
CATEGORIE/DOELGROEP: Hoogbegaafd, Onderwijs, ouders, professionals die met hoogbegaafde kinderen werken

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 8,75

Beschrijving

Details

  • Interview: Tessa Kieboom biedt met haar interpretatiemodel Zijnsluik een belangwekkend inzicht in het intense gevoelsleven van het hoogbegaafde kind: 'Mijn droom is dat hoogbegaafde kinderen echt begrepen worden.'
  • Lisanne van Nijnatten over de RAKIT-2 intelligentietest.
  • ‘Zet in op ontwikkeling van zelfinzicht!’ door Nora Steenbergen en Desirée Houkema van het informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling.
  • Interview: Annita Smit schreef een boek over diagnostische gespreksvoering: Luister en zie mij. ‘Begaafde kinderen willen gezien en gehoord worden.’
  • Praktijkverhaal van Marianne Rietveld. Zij geeft aan dat echte verbinding het verschil maakt.
  • Onze hoogvliegers doen het beduidend minder goed dan hun leeftijdsgenoten in landen om ons heen. Staatssecretaris Dekker stelt dat Nederland weliswaar wereldkampioen is in onderwijs voor moeilijk lerende kinderen, maar nergens ter wereld is het verschil tussen hoog-en laagpresterende leerlingen zo klein als in Nederland. Elma Dijkstra van de Radboud Universiteit stelt dat elke leerling het verdient om iedere dag iets nieuws te leren.
  • Mia Frumau presenteert KOKO. Hiermee wordt de ontwikkeling van kinderen in kaart gebracht en hun potentieel geactualiseerd.
  • Sander van Velze doet verslag van het Festival van Talent, dat dit voorjaar plaatsvond in Arnhem.
  • May Nellen: ‘(Hoog)begaafde kinderen die mediteren, houden zich beter staande.’
  • Verder twee ervaringsverhalen in de rubriek ‘Ouders’, twee prachtige columns en uiteraard weer mooie bijdragen van kinderen in de kidsrubriek. 

Over de auteur

Over de auteur

Er is geen informatie over de auteur beschikbaar.

Recensies

Recensies

Op dit moment zijn er geen recensies beschikbaar.